2011. június 13., hétfő

Pelustorta

Babalátogatóban jártunk, így alkalmam nyílt elkészíteni ezt az ajándékot. Szerintem sikeres projekt volt, az eredményt és a megajándékozottak arcát nézve is. :)


Elsőként a "tortatányér" készült el, ehhez egy dobozt aprítottam fel. Én egy szimpla mélytányért rajzoltam körbe, de a méret voltaképpen tetszőleges - lóghat túl a kész tortán, mint az igazi tortáknál, de lehet kisebb is, éppen csak hogy megfogja a ráhalmozott építményt. A körbevágott kartonlapot az egyik oldalán egy ragasztóstifttel teljesen bekentem, erre az oldalra egy túlméretezett csomagolópapírt ragasztottam, majd a kartont megfordítva a csomagolót körben 4-5 centinként bevagdostam. A karton szélét egy vékony sávban beragasztóztam és a csomagolópapírt ezen az oldalon is rögzítettem.


Második gyerkőcöt látogattunk, így a hagyományosan tartóoszlopként funkcionáló cumisüveget nem állt szándékunkban ajándékozni, ehelyett egy kölyökpezsgő szolgálta a feladatot. A cumisüveget szerintem érdemes kétoldalas ragasztóval rögzíteni az alapra, a teli üveg pezsgőnél ezt meg sem próbáltam, többszörösen esélytelen feladatnak tűnt. Az oszlop köré épül a torta - egyszintes tortánál nincs ilyenre szükség.
A tortatányér után a pelusok előkészítése következik. A pelenkákat többféleképpen lehet hajtogatni, nekem a feltekert tetszik leginkább, ez jól is mutat és stabil is. Ehhez a pelenkát szétnyitottam, a hát felé eső résztől indítottam a tekerést, egyenletesen, szorosan, két kézzel egészen a pelenka közepéig.


A közepéhez érve az egyik kezemmel kihúztam a tetejét, a másikkal továbbgörgettem, továbbra is szorosan tartva amíg egészen feltekertem a pelust. Leírva hosszú, a gyakorlatban ez a folyamat néhány másodperc alatt megvan. :) A feltekert pelust egy sima befőzési gumival rögzítettem.


A pelusok közé rakosgatott ruhácskákat ugyanígy készítettem elő, a body szélességet a pelus méretéhez igazítva. A feltekerésnél annyi nehézség van, hogy az elejükön mintás darabokat alulról és felülről is tekertem, hogy a minta a guriga közepére essen - bár utólag rájöttem, hogy felesleges volt, mert nem vásároltam elég körültekintően a szalagokat, így nem igazán látszottak a minták.


A belevalók előkészítése után már csak az építés maradt hátra: a pelenkákat körönként rögzítettem egymáshoz és az "oszlophoz", egy-egy nagyobb gumival összefogva. Először teljesen összeállítottam a "tortaszinteket" pelenkából és csak a munka végén cserélgettem ki egy-egy pelenkát a ruhácskákra.



Ahol szükséges volt, ott a pezsgősüveg saját pelenkát kapott. :)) A középső szintről nem készült ilyen fotó, de ott az üveget egy többszörösen hajtogatott pelenkázó alátét ölelte körbe. Ezekre a kis "csalásokra" azért volt szükség, mert egyrészt a pezsgősüveg alakja miatt nem lehetett egyszerűen odapakolni a felcsavart pelenkákat, másrészt (pont a palack alakja miatt) ezek segítettek abban is, hogy a tortaszintek végül lépcsőzetesek legyenek.


Az összeállított tortát végül szalagokkal és masnikkal, továbbá játékokkal és néhány kis fa mütyürrel :) díszítettem.


A díszítésben segítségemre volt egy kevés kétoldalas ragasztó és néhány hurkapálca is. Egyetlen pelenka híján sikerült a teljes csomagot felhasználnom, ahhoz képest, hogy ez volt az első ilyen "tortám", nem is olyan rossz... :)


Kellékek, anyagok: 41 db kettes pelus (42 db-os csomag, de ez fajtánként változó, mi olyat vettünk, amilyet használnak), 5 body, 1 pezsgő, 1 játék, 1 csörgő, 1 pelenkázó alátét, néhány méter vastagabb és vékonyabb szalag, doboz, csomagolópapír, hurkapálcák, kisebb-nagyobb gumigyűrűk, fa díszfigurák, ragasztóstift, kétoldalas ragasztó.
Az elkészítésben ez a videó volt segítségemre.

3 megjegyzés:

Melinda írta...

Szuper lett nagyon! Ilyet már én is csináltam!:)

Márti írta...

Csúcs, nagyon jól néz ki! Én még nem csináltam :))

egycsipet írta...

Köszi Márti! :)) Nekem is sokáig kellett várnom a lehetőségre, de aztán csak érkezett egy baba... :D