2011. április 13., szerda

Epidendrum radicans

Nemrég hoztam róla néhány fotót ízelítőként. Szerettem volna teljes virágzattal megmutatni, de nagyon lassan nyílnak a virágai és mivel a legelsőt ma el is hullajtotta :(, már nem akartam tovább várni vele.


Epidendrum, azaz "feszület" orchidea. A feszület (crucifix) név a felálló ajak formája miatt ragadhatott rá. Netes források szerint "a szegény ember orchideájaként" is emlegetik, mert könnyen szaporítható, könnyen tartható növény. Én még 2009 őszén vásároltam neten két kisebb keikit, ők fejlődtek, erősödtek és hoztak új hajtásokat - most pedig végre már virágzik is.



Az epidendrum radicans, akár a dendrobium vagy például a vanda, nádhoz hasonló felépítésű. A hajtás végén hozza a virágszárat, aminek a tetején helyes kis labdát formáznak az apró virágok. Tavasz közepétől egészen kora őszig virágozhat, virágai a sárgától a pinkig nagyon változatos színekben fordulnak elő. Nekem csak ez a piros van, idővel szeretnék majd még több színt is beszerezni belőle.

így néz ki a növény - a virágzó szár most 85 cm magas

egy csupán 3-3,5 cm-es virág közelről - látható, honnan kapta a "feszület" nevet? :)

még vannak nyílásra váró bimbói

4 megjegyzés:

ivan írta...

Nagyon szép és érdekes formájú virág.Ez a szín és forma tetszik nekem(én idáig ezt a virágot nem ismertem).
A fotó csak dicséretet érdemel:)))))

egycsipet írta...

Iván, köszönöm szépen, kedves vagy! :)
Egy kisebb narancssárga keikit is vásároltam, de az a példány nem tudott róla, hogy könnyen tartható lenne, így nem volt hajlandó túlélni. :( Elég picurka volt a hajtás, majd próbálok erősebbet beszerezni belőle.

Réka írta...

Nagyon szép és különleges ez a virágod (is)!

egycsipet írta...

Köszönöm szépen Réka! :)