2011. szeptember 26., hétfő

Lila dendrobium bigibbum

Sötétlila, lilásfekete, mély lila (vagy valami ilyesmi), bársonyos virágú d. bigibbum (aka d. phalaenopsis). Unokahúgomtól kaptam még az elmúlt év végén ajándékba, de elvirágzott, mielőtt lefotózhattam volna. Most hozott új virágokat, így végre kattinthattam róla néhányat - elképesztően szép színe van, sajnos a fotókon nem tudtam teljesen visszahozni, de így is szépséges. :)





A neten d. Velvet Melody 'Winter Vine' és d. Sharon Sewake néven találtam hasonló növényeket, de inkább nem kockáztatnám meg a "beazonosítást".





Egy vesszőn két virágszárat hozott, 8 illetve 9 virággal - bár az egyiknek nyoma veszett. Valószínűleg a hiányzásért okolható kezek gondoskodtak a nyomok eltüntetéséről. :P :)



4 megjegyzés:

Névtelen írta...

jaaaj be szép virágot kapott valaki :DDDD és milyen sok virágot hozott :) a bársonyossága tényleg nem jön át a fotón, de így is csodaszép ;))

egycsipet írta...

Ugyi-ugyi? Nem mindenkinek lehet ilyen jó fej unokahúga... ;)))

Névtelen írta...

Csodaszép!! Nekem is van ilyen (nagyon hasonló) kevesebb virággal thailand black néven.

egycsipet írta...

Köszönöm! Rákerestem a névre: esélyes, hogy testvérek lehetnek! :)