2011. szeptember 22., csütörtök

Lila dendrobium nobile

Bemutatom a bolond zsákba-dendrobiumomat. A fotók inkább nem is mondom, mikor készültek, elég annyi, hogy azóta már híre-hamva sincs, hogy valaha is virágzott ez a növénykém...

Miért bolond? Mert amióta megvan (talán 1,5-2 éve vásárolhattam, elvirágzás után), azóta rendszeresen csak bolondít - megjelennek a kis bütyköcskék, reménykedem, hogy majd virág lesz belőle, de folyton csak újabb és újabb keikiket hoz. Már egy egész cserépnyit leválasztottam, már azok is hoztak néhány - már leválasztható méretű - keikit, szóval lassan egy egész dzsungelt varázsolhatnék belőle... Idén aztán végre hozott néhány virágot is az anyanövény - túlzásba igaz nem vitte, de legalább megmutatta magát. Mutatom én is.





Az elmúlt hónapokban sajnos bőven szereztem rossz tapasztalatot az orchideák terén - igaz, ezekért valójában az én "hátrányos helyzetem" (helyhiány) okolható, na és az, hogy idén nem sok időt tudtam a virágok gondozására fordítani. Mostanra nagyjából letisztult, hogy melyek azok az orchideafajták, amelyek szeretnek nálam, azaz a házunk "klímájával" (és velem) leginkább toleránsak. A továbbiakban ezért valószínűleg kevesebb újdonsággal fogok jelentkezni (na nem, mintha eddig dömping lett volna) és előre láthatóan csak a bevált fajokból fogok újabb példányokat beszerezni.

Azért persze jó dolgok is történnek, mint például az, hogy ez a dendrobiumom idén harmadszor (!) készül virágozni és most először egy új és egy régebbi száron egyszerre hoz virágszárat. Egy másik d.bigibbumom (a.k.a. dendrobium phalaenopsis) pedig, amiről tavaly gyors elvirágzása miatt nem sikerült fotót hoznom, most bontogatja éppen a virágait, így remélhetőleg hamarosan azzal is jelentkezhetek.

Nincsenek megjegyzések: