2010. január 3., vasárnap

Colmanara Jungle Monarch 'Everglades'

Egy újabb hibrid, egy újabb colmanara.


Zavarba ejtő méretekkel rendelkezik, ugyanis a növény a kaspó aljától a virágszár utolsó bimbójáig úgy 1 méteres. A bulbák méretüket tekintve maguk mögé utasítják a legméretesebb cymbidiumomat is.



A virága 4-4,5 cm-es, a száron együtt kb. 70 db virág és bimbó van. A szirom vörösesbarna, zöldessárga szélekkel és csúccsal, az ajak fehér, bordó mintával.



Illatos - elvileg csokoládéra emlékeztető illattal kellene bírnia, de a férjem szaglószerve inkább az orgonára emlékezik, nekem pedig a nagymamám szekrényei jutnak az eszembe róla. A leleményes nagyi anno a ruhák közé rakosgatott szappanokkal gondoskodott a ruhák finom illatáról. :)


Szóló növényként mutatna igazán, sajnos nem tudom így elhelyezni, emiatt meglehetősen szomorú is vagyok. :(

Colmanara Jungle Monarch 'Everglades': Odontonia Debutante x Oncidium maculatum

4 megjegyzés:

Réka írta...

Szia!
gyakran nézegetem a csodás virágokat itt :)
Tavaly szereztem egy ugyanilyen csodaszép colmanarat, és most mintha az egyik bulba mellett egy kistestvért növesztett volna! Abból fog kifejlődni az új virágszár is? Illetve te mit csinálsz a virágszárral, ha leestek róla a virágok? Mert nekem november óta nem száradt le, viszont levágni nem merem... Mit javasolsz?
Köszi:
Réka

egycsipet írta...

Szia Réka!
Igen, az új kis bulbából lesz majd virágszár. Ugyanúgy, ahogy a meglévőn: levélhónaljból fog kifejlődni (két virágzás között cca. 1 év telik el). Vigyázz rá, locsolásnál ne menjen a picikébe víz, mert hajlamos ettől elhalálozni. :S :(
Én meghagytam a szárat, de véleményem szerint teljesen mindegy, mit csinálsz vele, nyugodtan le is vághatod. Ez nem olyan, mint a phalae-k, nem hoz a virágszáron új bulbát. Nekem is nagyon lassan száradt el a virágszár, de amikor végre elkezdett száradni, onnantól gyorsan megtörtént.
Sok sikert hozzá, szép új virágokat kívánok neked! :)

Réka írta...

Köszönöm!
Indítottam én is egy blogot, és remélem nem haragszol meg érte, hogy kitettem a tiédet a linkjeim közé.
Ha érdekelnek az én virágaim, akkor az alábbi linken megnézheted:
http://rekaorchideai.blogspot.com/
Még csak tegnap indítottam, de remélem rendszeresen tudom majd bővíteni!
Köszi még egyszer:
Réka

egycsipet írta...

Réka, kíváncsian várom. Sok sikert a bloghoz, remélem, mielőbb sikerül majd megtölteni szépséges virágokkal! :))