2010. október 12., kedd

Paphiopedilum második felvonás

Már áprilisban mutattam a vénuszpapucs/papucsorchidea nyíló virágját, most végre tudtam egy-két épkézláb fotót készíteni a kinyílt virágról is.


A fej kicsit előre billen, így sajnos nem tudtam elég jó képet csinálni ahhoz, hogy a felső sziromlevél is szépen látsszon.



A növényt anno Paphiopedilum 'Pinocchio'-ként vásároltam. Paph Pinocchio=Paph glaucophyllum×Paph primulinum.
A vásárlás után átültettem, így vettem észre, hogy két nagyobb tövet tartalmaz a cserép - az áprilisban mutatott virág az egyik, ez a fenti pedig a másik tőről származik. Míg ez most kezdett nyílni, addig a másik április óta folyamatosan virágzik (hozza az új bimbókat, azóta kb. már a tizediket) és az egyik hajtásán új virágszárat is nevel éppen. Már várom, hogy együtt virágozzanak. :))

Nincsenek megjegyzések: