2010. október 28., csütörtök

Láttál-e már valaha...

...csipkebokor rózsát...


...helyett: magnolia termést? :O Mert én egészen nyár előttig nem. Akkor vettem észre, amikor a magnoliánk nyár derekán megkergült és virágozni kezdett.


Aztán úgy három hete felfedeztem ismét a termés(eke)t. Nem volt nehéz, szépen beszínesedtek. Úgy egy hete pedig megszülettek ők: a magok. Igazán helyesek, nem? :)


A két kisebb termést leszedtem, a harmadikat a helyén hagytam, ez utóbbi már el is hullajtotta a magokat. Netes forrást találtam arról, hogy a begyűjtött szemeket hogyan kellene csírázásra bírni, bár sok jóval nem kecsegtet, azért megpróbálkozom... :))

2 megjegyzés:

ivan írta...

Amikor valami különlegességet akarok látni, csak elég hozzád belépni és "voálá,"tessék, már is itt van.
Azt hiszem, hogy most már innentől lesz izgalmas, hogy vajon sikerül e a szaporítása.
Drukkolok neked, hogy sikerüljön.

egycsipet írta...

Köszönöm szépen Iván! :)
Kíváncsi leszek rá, mert állítólag évekig is pihenhet a mag, mielőtt csírázni kezd és az ilyenek általában nekem egyszerűen "eltűnnek" a földből, mielőtt kihajtanának. Na de ha sikerül, mindenhová magnoliát ültetek. :D