2011. október 26., szerda

Lila cattleya újra

Bő egy éve megmutattam már az első virágát. Nyáron egy ígéretesnek induló bulbán elszárította a virágszárat, valószínűleg melege volt és kevés volt a pára körülötte, azonban most egy ilyen csodaszép virágszárral örvendeztetett meg. A nagyszámú virágnak köszönhetően kiderült, amit korábban nem tudtam róla: illatos. Bódító, édes, erős illata van, ami igaz nem kúszik ki az ablakot rejtő függöny mögül, de legalább okot ad a gyakori csodálgatásra. :) A virágszár már nem a legfrissebb, de csak kb. 2 napja nyitotta ki az utolsó virágot és így, "egyben" szerettem volna hozni.



Talán feltűnt, hogy a címben most csak a cattleya nemzetséget neveztem meg. Ennek az az oka, hogy bár én anno laeliocattleyának vettem, mostanában epicattleyaként árulja ugyanaz a hölgy ezt a növényt. Szóval gondoltam nem árt, ha tudatom mindenkivel, hogy már tudom, hogy ő tudja, hogy amit korábban tudott, az nem biztos tudás volt és ki tudja, hogy ma az-e? :)) Nos, ez csak egy kis vicc, mától ez a növény epicattleya. És pont. Laeliocattleya címke (egyelőre) lecserélve. :)


A virágok mérete: 6,5-7 cm. Ezen a virágszáron 10 virág nyílt. Éljen, éljen. :))



Közeleg a tél, már kezdenek feltűnni a phalaenopsisok új virágszárai. Meglepetésemre a nemrég átültetett fehér phalae is új virágszárat nevel. Itt köszönném meg a kérdőívre válaszolóknak, hogy figyelmet szenteltek nekem, az eredmény 6 pozitív, 1 negatív visszajelzés. Az erre tévedő és nemmel válaszoló olvasó remélhetőleg megtalálta azóta a számára tökéletes leírást, a többieknek pedig igyekszem majd feltenni újabb leírásokat, addig is - ahogy korábban is - szívesen válaszolok a kérdéseitekre akár e-mailen, akár kommentben.


Még egy kis összefoglaló a végére...most virágzanak: lila (fekete) d. biggibbum (még mindig, de már lassan elvirágzik), lila-fehér d. bigibbum (két hatalmas száron nyitja a virágokat, tervezem megörökíteni), sárga cattleya (egy kisebb virágszár), mini phalaenopsis (egy régebbi száron, plusz újat hoz), octopus (róla hozok majd fotót, mert a régin alig látszik valami). Emellett elvirágzóban 2 phalae, de közben az egyikük már új szárakat is hoz, plusz - bár ezt az előbb már írtam - a többségük most kezd új szárat nevelgetni. Remélem, marad még egy kicsit "a fény", jót tenne nekik.

Nincsenek megjegyzések: